Gezonder leven. Hoe begin je?

Afbeeldingsresultaat voor gezond
Gezond leven, je wordt er mee dood gegooid. Overal waar je kijkt wordt je platgegooid met de term gezond. Op instagram staat het vol met zogenaamde fitgirls. Waarschijnlijk volg je een paar mensen die opeens gezond zijn leven en dagelijks dingen posten als #healthy #fitgirl etc.
Zelf ben ik ook stukken gezonder gaan eten. Wel geniet ik ook nog van lekkere dingen zoals chips. Ikzelf voel mij veel beter sindsdien. Mijn nagels zijn sterker, mijn haar groeit beter. Mijn buik blaast niet meer op.Wil jij nu ook beginnen met gezonder leven, maar heb je geen zin om te leven op dingen als courgette pasta of bloemkoolpizza? Of weet je gewoon niet goed waar je moet beginnen? Dan ga ik hierbij een paar van mijn eigen ervaringen ervaringen met je delen.

1 Gebruik verse ingrediënten

Ik was voorheen altijd van snel en makkelijk. Na werk door naar de supermarkt. Snel een zak voorgesneden aardappelschijfjes pakken, een snelle zak groente. En hup weer naar huis. Inmiddels neem ik tijd om te koken. Ja, hierdoor eten wij inderdaad later. Maar he, ik stop er zoveel liefde in dat ik het veel lekkerder vind! Zo heb ik pas geleden zelf boontjes gedopt en gekookt. Gewoon lekker ouderwets. Zelf samenstellen hoeveel je wilt.

2 Wil je een sausje? Maak het eens zelf!

Een sausje over je groente, aardappels of pasta saus. Uit een pakje of pot is heel makkelijk. Maar… daar zitten erg veel toegevoegde suikers en zout in. Enorm onnodig! Des te lekkerder om eens zelf een sausje te maken. Het internet staat vol met goede en makkelijke recepten om zelf iets te maken. Zo gebruik ik al heel lang geen kant en klare pasta saus meer. Pasta is bijvoorbeeld lekker met zelfgemaakte tomatensaus. Een pak tomaten frito, tomatenpuree, uitje fruiten, knoflook lekker kruiden en klaar!

3 Eet gevarieerd

We weten het allemaal, en toch wordt het nog te weinig gedaan: gevarieerd eten. Door middel van gevarieerd eten kun je bijna al je vitaminen en mineralen in een dag binnenkrijgen. Neem als snack eens een handje (let op alleen een handje) noten. Noten zoals cashews, walnoten en macadamias zitten vol met goede vetten en mineralen. Zorg voor veel groene groenen, en varieer ook in vlees. Doe bijvoorbeeld een dagje kip, een dagje rund, een dagje vis, een vega dagje en opnieuw.

You may also like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *